fredag 23 maj 2008

Kvällsavslutningen

Efter shotslipsen så träffade vi fler bekantingar, varav den ena hade tagit med sig pojkvännen och flyttat till Malmö så han undrade om jag kunde lära honom lite svenska, så det första jag kom på var rusningstid (som ju heter myldretid på danska), sedan upphörde kursen...

Han med ridbyxorna ville vidare så jag hände på och vi tappade bort den tredje killen i nått gathörn, men lika glad för det var jag och så blev det kvällens sista ställe och en full farbror gav mig en massa komplimanger men han fick inte stoppa ner handen i mina byxor trots det, någon jävla ordning får det vara.

Och så träffade jag på en man som ser ut som kompis H, lite rund och väldigt dansk, dessutom var den här killen jurist, närmare 40 och tyckte när jag skulle till tåget att jag ju lika gärna kunde följa med honom hem, han hade villa nära vattnet sydväst om centrum. Nej tack, en kompis H i mitt liv är mer än tillräckligt...

Och så slutade det hela som vanligt med att jag så sakteliga traskar till stationen och tar ett besök på 7eleven på vägen, eller det var vad jag trodde för när jag kom ut på trottoaren stod någon jag känner där och ville gosa, så det fick han, och jag tappade tiden lite så det blev språngmarsch till stationen och tågåkning i utsvultet halvfullt tillstånd är inte nått att ha... Så det var min fredag i Köpenhamn det.

Inga kommentarer: