tisdag 27 maj 2008

Prajda med Pravda

Tågbiljetterna till Prajden är iallafall bokade, måste hämta dem någon dag och dessutom fixa med biljetten och hotellet, sedan kan det snabbt bli första helgen i augusti... Såg att det skulle vara pride i GBG i helgen, så jag funderade lite löst på att kanske åka, men insåg när jag tittade igenom programmet att det bara var kulturtrams, föreläsningar, författare, teater och annat som jag tycker är helt värdelöst och bortkastat. Jag håller mig här i södern och låter låd-rödvinsvänsterrörtångsflatorna ha paneldebatter om män är djur eller svin utan min medverkan tack.

Om jag ska åka på nått så vill jag känna redan innan att jag kommer tycka att det är kul och givande, visst kan ett föredrag vara det (dock inte teater, det kan inte ge mig nått alls), men inte den typ av arrangemang som finns i kalendern. Jag roar mig nog kungligt på en bar någonstans istället, roligare, gemytligare och antagligen billigare, dessutom slipper man spela sofistikerad, pryd och intellektuell. Det är kul att vara liberal, frigjord och opryd ibland...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej tack till teater och paneldebatter.

Ponte sa...

Nej tack till teaterapor och panelhönor...