torsdag 10 april 2008

I valet och kvalet

Så jag hängde där i baren med de trevliga killarna som redan rätt omgående hade bestämt att jag skulle med dem ut och festa loss och sedan sova hos dem, "vi har stor säng så man ryms 3 utan några problem". Det var liksom inte så att de frågade om jag kände för det utan det var mer "Nu kommer du med oss här". Nåja det kunde ha varit sämre ju...

Men min plan var ju läderklubben och sista möjligheten att komma in närmade sig, så tillslut var man ju i valet och kvalet, skulle man traska dit eller stanna och beställa en ny öl och hänga med grabbarna? Efter en liten tankemöda så kom jag fram till att det bästa nog skulle vara om jag satt kvar i baren och så blev det.

Hursomhelst så började den ena av killarna efter ett tag att vara rätt så berusad och lite odräglig, så de båda kom ihop sig över nått. Jag höll mig utanför medan de redde ut saker och ting. Den andre traskade sedan iväg och raggade på någon kille med skäggstubb och när han flyttade över till oss blev de två ovänner plötsligt. Så jag lät paret med den stora sängen traska vidare och tog själv hand om killen med skäggstubben, det skulle visa sig vara ett inte allt för bra val, men fortsättningen dyker väl upp...

Inga kommentarer: