tisdag 4 mars 2008

Vänstra i snön

Efter att inte ha haft någon vinter under december, januari och februari, bara några frostnätter, så började mars med snöfall, is och solsken. Nu hade vi ju ställt in oss på att det var vår så snö var ju inte så högt upp på listan.

Dagens fråga kom från min kollega som vanligen befinner sig på en annan planet. Hon frågade en av de andra kollegorna vad min flickvän hette. Med tanke på de diskussioner vi haft i hennes närvaro flera gånger, så förstår jag inte att hon missat mitt karlintresse... Hon fick svaret att jag inte hade någon, men att den svarande kollegan vänstrade med mig ibland.

Nu ska vi inte ha mer heteronormativitet idag, men en trekant ikväll hade kanske varit bra för hälsan...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heteronormativitet är usch!

Ponte sa...

Japp, men jag sa inget, hon får leva i sin lilla värld ett tag till!