fredag 28 mars 2008

Fredagsfrågor

Så var det äntligen fredag igen och frågan är om man ska stanna hemma i helgen eller om man ska ut och slarva och om det blir slarvning, hur mycket ska man slarva och vid vilken tid ska man sitta ensam på tågstationen i Köpenhamn imorgonbitti? Det blev visst fler än en fråga, men jag har inte riktigt svaren just nu...

Fredagen började INTE bra, bussen till jobbet stack före tidtabellen, så jag missade den och det känns redan nu som om dagen kommer att innehålla hugg och slag i min riktning, fast jag vet bara inte just nu vad jag gjort eller inte gjort, men det märker vi. Huggen och slagen hänger i luften liksom, jag är sååååå trött på allt sånt tjafs!

Dagens bästa IT-supportärende hittills: "I Excel så hoppar markören fram och tillbaka och ibland långt ner i kalkylbladet när jag försöker skriva in uppgifter idet, det är jättekonstigt."
Mitt svar: "Tryck på knappen 'Num Lock' och testa igen..."

Nej, nu är det bara att sätta igång och jobba på!

3 kommentarer:

Rexxie sa...

ScrLk och Excel är väl en annan "besvärlighet" som dyker upp lite då och då...

Anonym sa...

Om du kommer hit kan vi slarva tillsammans + du slipper sitta ensam på en tågstation.

Ponte sa...

Rexxie - det är också en variant, eller när man använt "Insert" och skriver över sin egen text, en annan favvis...

Kim - Är det inte bra att vi sprider våra graser? Till sommaren ska vi ut och slarva på joråprajd tillsammans!!