måndag 31 mars 2008

Barrundans första del

När jag hamnade i kvällens första bar var det först lite trist för jag hamnade liksom i limbo till en början, men kom snart in i det hela vilket ju var trevligt. Den inledande limbodelen kom sig av att jag på den ena sidan hade en norsk farbror och på andra sidan ett par som gosade. Men den norska farbrodern hittade någon att stöta på längre ner i baren och det passade ju mig bra. Istället tog en trevlig människa den platsen.

Det var förhållandevis lugnt och fint faktiskt, antagligen för att det var helgen före lön (danskarna får ju sin lön idag), men några shots blev det iallafall. Det satt en engelsk gubbe i baren och beklagade sig över de nya tiderna, förr i tiden var det ju lite mer speciellt att vara homo, det var ju mer eller mindre en underground-rörelse, nu för tiden går ju en massa homosar på heterobar och det kan inte vara bra... Allt var bättre förr, som spöstraff, offentliga hängningar och skampåle!

En av mina lindrigare bekantingar var där när jag kom, han var rätt onykter insåg jag när vi sa hej och efter några minuter kom en taxi som han hade beställt. Men som den äkta dansk han var så dök han upp igen en timma senare...

Nåja, efter ett par timmar kände jag att det var läge för mig att ge mig iväg och fortsätta barrundan så jag traskade vidare och träffade ...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du gick vidare och träffade... en het latino!

För övrigt var det bra med skampåle. Kom tillbaka!

Ponte sa...

Du är alltför fokuserad på pålar tycker jag...

Anonym sa...

Det skulle du också vara med min enorma aptit medan pålarna lyser så med sin frånvaro.

Ponte sa...

Du får ha en påle i byrålådan...

Anonym sa...

I do! Men plastic är inte fantastic. Vad de än säger.

Ponte sa...

Det är bättre än en i trä har jag hört...