tisdag 4 mars 2008

Du är gud

När jag kom fram till Köpenhamn i fredags så började det hela med 6 polisbussar och 2 ambulanser som susade nedför gatan, det var tydligen kravaller som vanligt. Det kan inte vara lätt att vara polis i Danmark med tanke på alla kravaller man drar igång och poliserna i megafonerna låter något fåniga när de kräver i dronningens och lovens navn (alltså drottningens och lagens namn) att folkmassan ska skingra sig...

Hur som helst så traskade jag till startplatsen som vanligt, såg en fin islänning som inte verkade så intresserad och hamnade mitt i en diskussion om gud. Någon full liten man (han är alltid riktigt full när jag ser honom i baren) blev mycket provocerad när killen vid sidan svarade honom att det inte finns någon gud, vi är alla gudar...

Efter att de tjafsat om teologiska spekulationer ett tag och de flesta som kom in var 50+ och nästan alla yngre hade gått, så kom bloggare Stewie in med sin kompis som verkade manshungrig, men vem är inte det ibland... Så jag var över och hälsade innan jag traskade vidare.

Jag hade planerat att traska till en bar en bit bort, men regnet gjorde att jag stannade för vätskepaus och upptorkning på typ halva vägen. Där träffade jag på en av slajmmänniskorna och som tur var också en annan bekanting som jag direkt tog sikte på, dessvärre sabbade jag hans flirt som han hade på G med en kille lite längre ner i baren, men det kunde ju inte lilla jag veta...

Inga kommentarer: