torsdag 20 mars 2008

Memma

Inatt har det snöat, igen... Om det inte är vinter på hela vinterhalvåret så är den stora frågan, varför kommer den när påskliljorna slagit ut. Dessutom hotas det med snökaos imorgon och på lördag, upp mot 40 cm. Är en ny istid på väg? Lavinvarning på söderslätt under påsken...

Igår blev det besök hos favvofarbröderna, vi såg analkampen, förlåt Kanalkampen hette den visst, jag bjöds på supé bestående av quiche, sallad och till det champagne. Till dessert serverades memma, vilket jag aldrig testat förr och inte var så överdrivet förtjust i... Innan vi visste ordet av så var klockan sent, det går fort när man har roligt.

Idag blir det halvdag, och det ska bli skönt, är inte så sugen på att jobba idag och har redan fått frågan om jag vaknat på fel sida, hmm jag känner mig inte värst bitchig ännu, men det är väl i frågarens ögon och de kanske inte alltid är så klara eller nått. Är det inte konstigt att jag ser mig själv som den enda vettiga människan här och ser de flesta andra som idioter. Det är inte så att det är jag som är idioten i sällskapet??

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så underbart med champagne! Tänk om det kunde bli vår också.

Ponte sa...

haha, ni studenter dricker alldeles för lite champagne tycker jag, en flarra om dagen håller doktorn borta har jag hört...