måndag 3 mars 2008

Mello i hemmet igen

Det blev Mello i lördags minsann, men jag hade inte laddat upp med nybakt som Hasan eller med memma som Kim, istället spelade jag strategispel under tiden. Det enda jag kan säga är att Fronda hade en trummis som var lite i min stil, annars var det inte mycket att hänga i julisen...

Jag undrar hur många av låtarna som nu tävlat (och vilka) skulle klara sig vidare från en semifinal i Belgrad? För en semi kommer att ha 10-15 vanligtvis rätt svaga poplåtar med helt okända artister (utom i sitt hemland möjligen), några etniska bidrag och dessutom några helt udda bidrag.

Udda bidrag brukar verkligen vara fågel eller fisk, exempel på fåglar måste väl vara den här och den här. Men den sistnämda gillar ju jag trots det bedrövliga italienska uttalet, den har ju dessutom en tonartshöjning, det ni! Och vill man ha en fisk så kanske den här fungerar?

Men för att återgå till frågan, Nordman kanske har en chans och Poblacht na hÉireann vinner nog hela ESC i Belgrad eller?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi mellohomofiler vill bara att vi skickar en bra låt som vi kan vara stolta över.
Det viktigaste är ej att vinna utan att tävla med någonting bra. :)

Ponte sa...

Men då skickar vi Christer för honom är vi stolta över...

Hasan sa...

Du hade ju kunnat komma hem till mig så hade du fått smaka på en och annan sötsak. Hihi. :D Gud nej, nu är jag porrig igen. Jag måste sluta vara så porrig. Hihi. ;)

Ponte sa...

Oh, det låter spännande... Porra till det du bara unge man!