torsdag 13 mars 2008

Chockbesked

Nåja, en stund efter att jag sett Vikingen där kände jag att jag skulle vidare, så jag traskade till nästa ställe, träffade några bekantingar där också, men det dröjde nog inte mer än en kvart förrän Vikingen dök upp också där, så jag drack upp och gick vidare.

Där i baren fick jag först ett chockbesked, favvobartendern ska sluta och sedan snackade jag med en tant i ett par timmar, hon var mycket trevlig, hade lämnat mannen därhemma för hon kände att hon behövde gå ut efter att ha passat barnbarnen i några dagar. Hon hade med sig sin dotter och vem stötte på henne om inte killen som köpt mig en öl kvällen innan, han var inte lika full på lördagen...

Men återigen det dröjde kanske en kvart efter att jag kommit dit så var Vikingen där, jag blev lite trött då, men sket i det och hade rätt så trevligt iallafall. När Vikingen gått sa favvobartendern "du såg att din ex var här va? Nu har han gått och det är skönt för han luktar"... Och jag bad favvobartendern om ursäkt för att jag kvällen innan druckit isvatten, men han tyckte inte att jag behövde be om ursäkt för sådant...

Tanten hittade en annan trevlig att snacka med så jag kunde titta på karlar istället, men den enda som var klart intressant var mycket full, men trevlig, fast han skulle hem och sova för han svajade lite lätt på stolen. Hoppas han kommer ihåg mig nästa gång jag träffar honom för det kanske kan bli nått, vem vet...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tanter är kul. Tanter är bra.

Ponte sa...

ibland, tex den här gången fungerade det...

Anonym sa...

Vad luktade Vikingen egentligen?

Ponte sa...

Lök, vitlök eller båda. För käkar man en hel gul lök och en hel vitlök till frukost (tillsammans med en dl senap och bröd) så dröjer det ett tag innan doften försvinner...