tisdag 11 mars 2008

Isvatten

Kvällens snackis annars i Köpenhamn i fredags var ju prinsens besök på Code två kvällar tidigare och någon av kvällstidningarna hade följande löpsedel

Jokke stangestiv i bøssebar
(övers: Joakim tokfull på homobar)

Och fortsatte med att det ju bara är månader till han ska gifta sig (med någon kvinna vad hon nu heter). De som jag snackade med om det verkade inte allt för intresserade av Joakim och tyckte inte att han borde lämna slottet utan förmyndare...

Hur som helst så fortsatte ju min kväll och efter ett par barer till så kände jag att alla shotsen för att supa ner kompis H också hade tagit ut sin rätt på mig. Så jag övergick till isvatten (också känt under namnet lesbiskt vitt vin i Danmark), 3 öl ersattes med isvatten och det hela kändes plötsligt lite bättre.

En jättefull kille köpte en öl till mig, jag blev inte tillfrågad, den stod en Tuborg framför mig bara sådär utan vidare, så jag tackade och tog emot. Men han försökte inte stöta på mig eller så för han hade svårt att stå upp, somnade nästan hängandes i baren och blev tillslut vänligt övertygad av favvobartendern att det var dags att gå hem.

Efter ett tag traskade jag vidare och träffade där ex-favvobartendern, han var som vanligt klädd i läder och som vanligt rolig att hänga i baren med och när han skulle hem så hade jag en timma tills tåget gick och traskade således vidare igen. Och vem ser jag där om inte han den jättefulle från tidigare och islänningen. Jag tyckte det var mycket komiskt...

Men efter ett tag var det läge att släpa sig hemåt och ännu en helg i Köpenhamn var över, trodde jag då...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi älskar att bli spontanbjudna på bira.

Ponte sa...

Nja, jag brukar avstå när okända vill bjuda mig på nått...