fredag 14 mars 2008

Allo

När jag gick hem från jobbet idag var det verkligen vår, strålande sol och 7-8 plusgrader, jag blev rätt svettig vinterklädd som jag var...

Nu 20 år efter resten av Europa har en tysk TV-kanal köpt in serien 'Allo 'Allo, för när det begav sig på 80-talet vågade inte någon visa den med hänsyn till det tyska folkets känslor. Personligen älskar jag den serien, den är helt perfekt...

Nu ska jag ta och piffa till mig och sticka till heterofest, det blir nog trevligt får vi hoppas. Och om ordet hetero, häromdagen sa jag till en av mina kollegor när jag beskrev min fredag med kompis H att det är inte lätt när den ene är jättefull och man själv etero (som betyder nykter på danska), så fel det kan bli...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj. heteros.. hur går det till!? hur gör dom!? Spännande med minoriteter sådär ; )

Ponte sa...

Ja eller hur... Eller inte så spännande kanske, vad ska man använda dem till annat än som ögongodis?