söndag 8 juni 2008

Flirtare, stalkare och hundrakiloslesbianer

När jag åkte till Köpenhamn i fredags var ju en del i planen att jag skulle dit också på lördagen, så jag tänkte det var bäst att skriva stödanteckningar över torsdagsövningarna, men det visade sig ju kanske inte bli helt nödvändig, men såhär börjar historien.

Jag gav mig iväg och när jag satt på tåget ringde kompis H. Om han ringer vid den tiden på en kväll så betyder det att han är ute, att han antagligen är onykter och att han antingen vill ha sällskap eller lämna kärleksbetygelser tills hans kontantkort tar slut, så jag kände att det var lika bra att inte svara. Det innebar också att jag fick avstå från de 2 barer dit H brukar gå, men det får man ta...

Det första jag såg i Köpenhamn när jag kom ut på gatan vid stationen var 2 polisbilar med blåljusen på, dvs Köpenhamnskvällen började som den brukade. På torsdagen var det nationaldag i Danmark (grundlovsdagen) och många hade tagit ledigt på fredagen som ju var klämdag och många hade åkt till familjen på Jylland eller till fester på sommarställen osv. Så det var lite klent med folk under kvällen.

När jag traskade in på den första baren var det inte många där och det tunnades ut dessutom, men jag hängde med stammisarna, den ena låg med bar röv och rökte i en sling sist jag såg honom, men det gjorde han inte i torsdags. Passade på att bjuda alla på shot för att fira nått som hände på jobbet i torsdags, nått jag inte kommer att berätta om, iallafall inte nu.

Vi hade återigen trevligt samkväm i baren, det blir lite familjekänsla när man sitter samma 5-6 personer i en bar en längre stund och jag bestämde mig för att stanna ett tag till, allt för att inte riskera att möta H på någon gata någonstans...

Träffade en farbror från Norrland, men den historien kommer att bli ett eget inlägg, det är jag måste fundera på innan jag skriver om.

Men när stammisarna började gå hem och det dök upp mer folk som jag inte kände (en radda norrmän och svenskar bla), så tyckte jag att det var läge att fortsätta vidare och önskade den trevlige bartendern en fortsatt trevlig kväll om vi inte sprang på varandra igen senare på natten.

När jag kom till nästa ställe hade jag lite tur till att börja med, 2 lesbianer i hundrakilosklassen skulle till att gå och genom några viga övningar och vassa armbågar lyckades jag lägga beslag på en av deras barstolar, var lite orolig att den skulle vara nersutten, men det var den turligt nog inte. Så jag plockade fram en hundring, viftade med den och fram kom en bartender som flörtat lite med mig för ett par veckor sedan, som tur var hade han inte tid att prata så mycket, för han har ett fint leende, ser bra ut, har en ok kropp, men jäklar vad tråkig han var, som mig ungefär och sådana är inte dateable...

Jag hade inte tänkt stanna länge för i planen fanns ett annat ställe med många nydanskar att glo på (på torsdagarna), men jag fick iallafall se den flörtande bartender utföra rejäla sexuella trakasserier av den andra bartendern, rumpkläm, bröstkläm och skamgrepp, allt på en gång och han den andre verkade inte helt överlycklig över det. Det dök upp en kille som skulle tränga sig fram mellan mig och killen på stolen bredvid och så stod han bara där och glodde på mig, han sa inte ett ord. Efter 10 minuter skålade jag med honom, han sa skål tillbaka och glodde vidare. Då var måttet rågat och jag gick snabbt vidare...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Farbrorn... vill läsa om farbrorn.

Ponte sa...

Så du är farbrorsfetischist du... Vad gör du uppe kl 07.00??