torsdag 24 januari 2008

Vem dök upp om inte...

Som hunken Kim redan gissat så var det ryggen på S jag såg, pinsamt att 1 person gissade och han gissade rätt, måste jobba på min mystiska oberäkneliga sida lite mer tror jag...

Och efter en stund dök S mycket riktigt upp, och jag skulle ha haft en före-och-efter-bild. Späda, undergivna S med det fina lockiga håret och uttrycksfulla ansiktet hade lagt på sig några kilon, skaffat helskägg och klätt sig i skjorta och kavaj. Hade jag sett honom sitta ner hade jag banne mig inte känt igen honom...

Så jag umgicks med S en stund och killen jag satt med traskade vidare. S kom inte ihåg vad jag heter och hans gamla vana att be om saker dök snabbt upp igen. Jag är inte riktigt någon vidare sockerpappa och jag vill heller inte vara det. Så när S tyckte jag skulle följa med honom hem för att sova över så avstod jag, men dessvärre med en vit lögn, jag borde ha sagt som det var...

Efter att S gått satt jag kvar en liten stund och traskade sedan vidare. På det sista stället såg jag en toksnygg kille och duktig på att dansa var han också minsann, fast lite för ung, men annars var det inte nått av intresse. Ett par, båda i 40-årsåldern och båda med rakat huvud, flirtade en hel del, men kl halv 6 på morgonen är Ponte inte så intresserad av trekanter, tro mig...

Så man begav sig hemåt tidigt på lördagsmorgonen och stupade i sin egen säng kl 8 och 4 timmar senare slår man upp ögonen tokpigg och vet att det inte är någon idé att försöka somna om och man vet i samma ögonblick att lördagen mer eller mindre är helt förstörd.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Men har S en mycket speciell gångstil eller vad?

Ponte sa...

Ett mycket speciellt rörelsemönster tillsammans med en speciell outfit...

Anonym sa...

Nämen.. vad innebär "för ung"?

Ponte sa...

Ett par år äldre än dig sisådär...