torsdag 3 januari 2008

En summering av året som gick

Så var 2007 till handlingarna och året hade sina plus och minus. Jag hade satt 2006 som en 9:a på skalan 1-10, vilket borde innebära att 2007 får en 8:a.

Året började i ett döende förhållande med M, döende eftersom vi gillade varandra och hade toktrevligt ihop, men vi passade inte ihop alls i sängen... Så började jag att dejta loss rejält ett tag, bla med en lovely asiatisk kille på ett hotell här hemma i Skåne, kvällen efter det stora snöfallet, och i slutet av vintern hittade jag tillbaka till kompis H, vår relation hade blivit lite frostig i oktober-november för jag spenderade så mycket tid med M. Jag träffade nog favvo-farbröderna för första gången under vintern.

På våren hann jag med en halsinfektion, en fistingdate långt ut på landet utanför Köpenhamn och jag skulle jobba nästa morgon, och jag vaknade en söndag med Gollum som sängkamrat, det var lite pinigt efteråt. Kompis H bröt armen, så jag träffade honom inte många gånger i maj, juni och juli, men jag träffade, dejtade och gjorde slut med S iallafall.

Så kom sommaren och i mitten av juni träffade jag Vikingen och följde med honom hem. 2 månader och en dag senare gjorde han slut för han tyckte att jag gjort fel. Under tiden hade jag hunnit med en pride i Stockholm. Så 2-3 veckor senare träffade jag Vikingen igen när det var Pride i Köpenhamn och vi skulle vara kompisar men hamnade ju i säng hela tiden. Under glappet där mitt i sommaren hann jag med en trekant och några flådiga lägenhetsbesök.

Så kom hösten och med den en total brytning med Vikingen (som inte längre hälsar på mig), men hösten kom att innehålla mitt bästa och mitt sämta sex, ett snabbesök på regnbågsfestivalen i Malmö och sedan en total dejt- och sextorka som också höll i sig in i vintern men som äntligen bröts i samband med nyåret.

Det var mitt 2007 och jag är rätt nöjd även om jag kunnat göra saker annorlunda. Jag borde ha gjort något mer med den asiatiska killen och jag borde kanske ha avstått att dela säng med Vikingen efter att vi gjort slut, men det är lätt att vara efterklok...

Jag nya vänner under 2007, bla favvo-farbröderna och några underbara bloggare. Men samtidigt har jag tappat kontakten med några andra som en gång i tiden varit mina vänner men som jag inte har nått gemensamt med alls. I början av 2000-talet belv det 2-5 riktiga utalandsresor varje år, men 2007 blev det ingen, det är 11 år sedan det hände förra gången. Fast jag har ju spenderat en stor del av min lön på öl, så det kanske förklarar saken...

Nu får vi hoppas att 2008 blir ett bra år, det har börjat med en tradig nyårsfest och en monumental trötthet efter ett vilt 2007-avslut, men snart är jag nog på banan igen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Räknas inte Köpenhamn som utlandet!? =)

Ponte sa...

Nej, det är inte en riktig utlandsresa. Det är lika långt hemifrån till Köpenhamn som från Krokom till Brunflo