fredag 4 januari 2008

En snabb besökare

På min boyfriend.dk profil har en kille varit inne inatt någongång och jag brukar titta på profiler som varit på min profil för att liksom veta vem det är (om personen inte är för gammal). Den här killen är 22, ser bra ut och har en något utflippad profiltext som min halvdanska inte riktigt reder ut.

Så jag kollar på hans bilder, han är ju snygg och ung och allt, och sedan tittar jag i hans dagbok. Allt är riktigt bra skrivet och rätt kul dessutom. Ett par exempel.

En eftermiddag i oktober
Vaknar fram på eftermiddagen i soffan, fortfarande påklädd från igår, men jag har bara en sko och en väldigt lortig strumpa på den skolösa foten och min iPod är också borta, mystiskt. Jag kan inte minnas att jag kom till ett ställe med två skor och lämnade det med en, det verkar dumt...

En morgon i december
Var ute med min kompis igårkväll i min avslappnade "dress-to-kill" outfit och flirtade med en riktig Jake Gyllenhaal-typ, men han hittade tydligen ett 18-årigt ljust stycke kött med ring i läppen - och av allt att döma också i hjärnan. Men på vägen hem var det en snygg kille som överöste mig med komplimanger och skrev sitt nummer med spritpenna direkt på min arm. Hoppade in i en taxi med ett ego stort som Lolland och Falster, tillsammans...

Sådana saker kan förgylla min vardag iallafall...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låer som en rivig grabb. Lite Ponteaktig...

Ponte sa...

Det var det fräckaste, som om jag skulle...

Fast lite smickrande att tas för 22 :)