måndag 21 januari 2008

Slajmiga killar

Här kommer första delen i min AAR (After Action Report) av fredagens övningar...

Kom till Köpenhamn och satte mig i en bar, själv, jag hade inte fått nått svar från kompis H trots 3 SMS under veckan, så jag antog att han var sur eller nått. Efter en stund dök en mycket trevlig kille upp, men han gick rätt snart för han skulle på bio, så jag fick försöka att roa mig själv...

Någon plockade fram en bärbar dator för att byta musikfiler med en annan kille och någon överförfriskad stammis kom in och berättade en otroligt lång historia om ingenting högt och ljudligt för alla och envar att blunda med öronen för. Men det var få människor och bara ointressanta sådana, så efter ett tag kände jag inte för att häcka där utan traskade vidare.

Kom på att jag skulle titta förbi kompis H's stamhak för att se om han var där, men det var han inte, däremot en motbjudande alltid svettstinkande kille med hawaiiskjorta som är mycket intresserad av mig, det är inte ömsesidigt.

Det finns 3 sådana killar i Köpenhamn, den ena är ex-bartender, mycket slajmig och har sling i källaren (han kör slit och sling metoden kanske) den andre är en kille som alltid har bowlingklotsfrisyr och vrålstirrar på mig men han har aldrig sagt ett ord och den tredje är han den svettige. De båda första hade jag träffat på den första timman och den tredje träffade jag på den andra timman...

Men jag slet mig loss från hawaiiskortan och traskade vidare, frågan var vilken av de 2 barerna på min lista jag skulle besöka först, ole dole doff. Men jag valde rätt för när jag kom in såg jag inga bekantingar, men när jag stod och väntade på att få beställa så kände jag en hand på min axel...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sånt händer aldrig i Sthlm! Bärbara datorer och hawaiiblusar och händer på axlar och...

Ponte sa...

Let's make it happen!!

Anonym sa...

Haha. Du gav mig just en ny, fin slogan. :)

Ponte sa...

Slogans är bra!