fredag 25 januari 2008

Krig och inget slarvande

Den här veckan har Ponte suttit klistrad framför datorn på kvällarna och spelat strategispel (igen), den här gången Victoria - an empire under the sun, men nu alldeles i slutet förklarade Storbritannien krig och det brukar inte sluta väl eftersom de aldrig ger upp. Jag spelar som USA och har Brittiska Canada på ena sidan och brittiska Mexico (rätt ohistoriskt, men så blev det) på andra sidan, samt mina områden i Indokina som gränsar mot brittiska Indien.

Turligt nog kan jag lätt sänka deras flotta, men som sagt, de ger aldrig upp. Så det är USA mot UK och deras Dominions Canada, Australien, Sydafrika och Nya Zeeland, jag som är så kass på krig i detta spel, nåja...

Så var det fredag igen och ikväll blir det inget slarvande! För imorgon blir det yrsel-lunch med några ex-kollegor tillika vänner och på kvällen ska jag träffa favvovarbröderna och några av deras vänner i Köpenhamn, så det blir en lugn och avslappnad fredag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Själv ska jag svänga ihop en rabarberpaj!

Ponte sa...

Mums!! Har du varit ute och plockat rabarber i januari? Snacka om global warming...

Anonym sa...

Hur går det för Ryssland?

Ponte sa...

Ryssarna klarar sig bra...

Anonym sa...

Hahaha. Nej. I somras! Hos bror min.

Ponte sa...

Aha! Det förklarar saken...