lördag 26 januari 2008

Hagelblandat pengaregn

Nu är det dags att göra sig iordning och ge sig ut i stormen igen, man får nog hålla hårt i hatten tror jag. Jag har iallafall varit strategisk nog att ta ut danska pengar redan på förmiddagen men man fick hålla i sedlarna minsann så det inte blev pengaregen. Hoppas det blir kul i Köpenhamn!

Var ute och lunchade med exkollegorna och den ena hade med sin 2-åriga dotter. Imponerande att barn kan sova var som helst, ungefär som fulla homosar på bar.

När jag skulle träffa dem och gjorde mig iordning så blev det en envis Stig-Helmer tofs som jag fick kämpa med, men när jag kom runt gathörnet och fick 20 sekundmeter i ansiktet tillsammans med hagelblandat regn så såg hela frisyren märklig ut. Fick ta mig till herrarnas och torka håret under handtorken när vi kom till lunchstället...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håll i hatten! Och inte minst i plånboken.

Ponte sa...

Det gjorde jag...