torsdag 24 januari 2008

Läst på QX

Idag är det 296 år sedan Fredrik den store föddes och på QX.se kan man läsa följande:

24 januari 1712
Fredrik den store föds
Kung Fredrik den Store föds i Berlin denna dag. Under sin levnad befann han sig ofta på litterära salonger där kvinnor inte var välkomna. Där frodades litteraturen, musiken och den homosexuella kärleken. Han lär ha yttrat över en soldat som arresterats för ”tidelag med sin häst”: ”Dumhuvuden - placera honom inte bakom lås och bom, placera honom istället i infanteriet.”

Den historien tyckte jag var helt fantastiskt rolig, nu kanske ni förstår varför folk undviker mig och min humor...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är därför min kärlek till dig växer för var dag som kilar förbi.

Ponte sa...

Och jag som trodde det var skägget...

Rexxie sa...

Hade det inte varit bättre att placera honom i kavalleriet? Eller var det där han var, och så skulle han placeras om hästlöst, eller vadå?