tisdag 8 januari 2008

Komplimangschock

Som en kille med kasst självfortroende så har jag väldigt svårt att ta komplimanger eller att någon skryter om mig, jag blir såååå generad...

I lördags var det en kille jag snackat med någon gång tidigare och han hade med sig sin pojkvän och medan kompis H stötte hårt på killen han gillade så överöste de två andra mig med komplimanger. Jag blir så generad att jag blir uppstressad av sånt. Jag vet inte vad problemet är, men så ligger det till.

Dessutom tyckte de att jag borde vara lite mer offensiv och det har de ju rätt i, bara traska fram och säga "tjena mittbena" eller nått. Mitt blyga väsen är alltför nej-fobiskt för sådant, för tänk om killen bara tittar på mig och inte är intresserad av att snacka med mig. Usch...

Jag får nog ta en runda på någon gruppterapi kanske, eller någon annan gruppövning...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är snygg, rolig, fräsig, smart, försedd med mumsig kropp, bra skedsovare, driftig, självständig.

Ponte sa...

Nej usch, nu blir jag sådär jobbigt generad igen :O

Anonym sa...

Testa öl, det brukar ju ge självförstorende.. dock står detta icke i "självkänsla nu" utan är en teori jag testat själv under några år.

Ponte sa...

Har testat med öl, men i mitt fall blir steget framåt mycket litet dessvärre.