torsdag 3 januari 2008

Nyårsfest

Efter några timmars sömn så var det bara att göra sig iordning inför nyårsfesten. Kom efter 18 stod det i inbjudan, men jag var lite långsam och hängde mest i soffan hela eftermiddagen fast det gjorde inget då jag var bland de första när jag kom vid 8...

På en nyårsfest med typ 15 personer varav 3 mycket stora egon, kommer tyst-Ponte snabbt fram, för jag orkar inte ens försöka. Så det var bara att hålla god min och hoppas att klockan kunde rusa framåt så man snart fick gå hem. Varför tackar jag inte nej till fester jag vet ska bli sådana?

Och så skulle det spelas sällskapsspel, men det blir dålig disciplin när de flesta är riktigt onyktra, men men. Och värden blev lagd i säng före tolvslaget mest på grund av att han inte klarade av att stå själv.

Skumpakorkarna åkte upp och jag som inte gillar nått i skumpaväg alls, pressade i mig ett glas iallafall, så jag hade nått att skåla i och vi stod alla och trängdes på balkongen för att se på fyrverkerierna. Efter ytterliggare någon timma så kände gänget för att gå på nattklubb och jag kände för att gå hem...

Men som sagt, jag måste nog försöka att välja bättre vänner tror jag, för jag orkar inte ens försöka utan håller mig bara på sidan och hoppas att jag snart får gå hem. Tre stora egon som söker fanclub och sedan vi andra som går på det.

Nästa år ska jag dela soffa med en hunk och se på film istället tror jag. Förra året firade jag nyår med typ samma människor, men bara ett ego var där, och då hade vi jättetrevligt, så allt kan ju ändras antar jag... Så det blev till att ramli i säng där hemma vid halv tre för att sova några timmar. Festmarathonet var över...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dina vänner finns i Sthlm.

Ponte sa...

Och de är dessutom snygga och trevliga vilket i min värld är en utmärkt kombination...