måndag 25 augusti 2008

Så är den här

Nu känns det verkligen att hösten är på väg. Inte nog med att min semester är slut, klockan är nu 9 och det är mörkt ute. Igårkväll var det varmt i lägenheten, så jag gick och lade mig med korsdrag, vinden var obefintlig, men när jag vaknade kl 5 imorse var det lite blåsigare och kallt. Turligt nog lämnade jag den halvvarma sängen och under rikligt huttrande stängde fönstren, för en stund senare öppnade himlen sig och det ösregnade våldsamt i en liten stund. Så hösten är nu på väg.

Angela är på besök i Sverige och politikerna har satt igång med utspel och åsikter (mest om att de andra är dåliga fast de själva inte har några som helst förslag, de är bara emot), OS är slut och Finnkampen kommer till helgen, så nog är hösten på väg.

Efter en tung första arbetsdag vet jag att det kommer bli en tuff vecka med möten, mer möten och ännu mer möten, allt ska planeras, skisser dras upp och deadlines sätts, hösten är således på väg.

SVT har fått nytt utseende och de fokuserar nu på andra kanaler än tidigare, ansiktslyftning och nytt fokus kan bara betyda att hösten är på väg. Nu är det bara att vänta, snart så kommer den första höststormen inrullandes från Nordsjön och efter den vintern med slask, regn och kyla, det är en jobbig tid vi har framför oss, men om 4 månader vänder det och vi går återigen mot ljusare tider och Ponte kommer förhoppningsvis att snart få en nystart i mörkret, så nu hoppas vi på det bästa!

Inga kommentarer: