tisdag 19 augusti 2008

En Pridefredag

Fredagen började som vanligt i en bar och dagen till ära var det skotskt tema så man hade pyntat med skotska flaggor, skotskrutigt tyg, korslagda svärd och tokbillig whisky, bartenderna bar kilt. Någon jobbig människa flirtade med mig, men jag låtsades inte se. Efter en stund där traskade jag vidare för att träffa kompis H som den här gången inte hittat några lesbianer men väl ett trevligt danskt par varav den ena var mycket intresserad av mig av någon anledning. Jag lät det bero...

När H kom på att vi skulle gå vidare så ville de inte följa med dit vi skulle och jag kände direkt NEEEEEEJ, för H verkade mycket kelsjuk och dessutom är det ett av ställena med spelmaskiner, men jag lyckades balansera honom så det blev inget kelande mot min vilja och spelmaskinerna var oanvända och det hela blev mycket trevligt och vi roade oss rejält med stammisarna.

Efter några timmar så träffade vi på några trevliga personer som släpade med oss till nästa ställe, men när vi skulle till att gå in så kom H på att vi skulle gå hem istället. Nattbussen hade just gått, så jag tyckte det kändes som en mycket bra idé att betala en taxi, 10 minuter tog det istället för 1 timma (inkl väntetiden) om vi valt nattbussen.

När vi kom hem till H var han hungrig eftersom han inte ätit nått på hela dagen, så vi lagade medisterkorv (köpt direkt från slaktaren) och råstekta kryddiga potatisar, men när H föreslog att vi skulle woka grönsaker så avstyrde jag det. Maten var mumsig, men matlagandet tog mer än 1 timma och sedan skulle vi äta och snacka och klockan var närmare 6 innan det blev sovning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du kan det här med balans!

Ponte sa...

Det var nog bara en lyckträff, vissa har en egen mycket stark vilja dessvärre...