söndag 10 augusti 2008

Datorer är jobbiga små djur

Mitt officepaket började trassla för ett tag sedan och nu har inte word fungerat på ett par veckor vilket innebär att jag har författat ett par jobbansökningar i ett mejl till mig själv på jobbet och där klippt och klistrat och redigerat till allt lite. Men nu när jag är på semester så fungerar ju inte det så jag kom på den lysande idén att installera om office, men det visade sig helt omöjligt, installationen hänger sig efter sisådär 15% och meddelar att någon dll fil inte går att öppna. I det läget kom jag på nästa lysande idé, installera om Windows. Så jag flyttade en massa viktiga filer, men glömde text-filerna på skrivbordet som innehöll några lösenord och annat viktigt, de är nu väck...

Dessutom trasslar allt betydligt mer än innan, men officepaketet fungerar, man får vara glad för det lilla. Antivirusprogammet går inte att installera för då startar inte datorn annat än i felsäkert läge, alla favoriter är borta och jag funderade ett tag på att helt enkelt köpa mig en ny dator för att slippa eländet. Men nu blir det inte så, jag tar och kryper tidigt i säng ikväll istället, det ska bli skönt.

Tänk vilken tajming, 2 veckors semester under OS, nu kan jag ju se allt som händer om det inte vore för att jag är klart ointresserad av att kliva upp kl 03.00 och se folk som svettas, men simning är ju fint, speciellt presentationen av simmarna när de har bar överkropp. Och Petter Stymne i mustasch har utsetts till årets OS-hunk...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi hatar datakrångel. Hoppas det ger sig.

Ska kolla in den där herr Stymne.

Ponte sa...

Hmmm, vi får hoppas att det löser sig... Han ser väl ok ut, men inte riktigt min typ kanske.