tisdag 5 augusti 2008

Pridetorsdagen - Dag

Efter att ha rumlat in på hotellet något onykter vid 4-snåret på morgonen, så gick det rätt bra att komma upp strax efter 9 och få lite hotellfrukost. Bakis blir man ju först när man nyktrat till... Fick dessutom hålla mig borta från hotellet eftersom man hade hantverkare som väsnades, så någon tupplur efter frukost blev det således inte.

Så jag följde upp tipset från kvällen innan, en second hand butik med bara skinn och läder. När jag hittade den (vilket jag aldrig lyckats med utan lappen i fickan) var den givetvis inte öppen, så jag begav mig en runda på stan och fick en cappuccino och en mazarin på utecafé, svetten lackade trots att man satt i skuggan, närmare 30 grader var det och vinden obefintlig.

Efter att ha strosat runt lite så begav jag mig tillbaka till butiken och då hade den öppnat, det var svalt och skönt där inne och jag fick all hjälp jag behövde av den unge snygge killen som jobbade och även om det kändes en aning bakvänt att prova läderbyxor på en av årets varmaste dagar så stannade jag extra länge eftersom butiken var sval, man jag kom trots allt därifrån tomhänt men med ett tips om en annan butik att besöka, han visste inte vilken gata den låg på, men jag hade mina aningar.

På väg tillbaka till tunnelbanan stannade jag vid en kiosk och den gamle mannen som satt på sin rullator utanför och svettades tittade ner på min orangea dogtag och undrade om jag var med på det där prajd och så undrade han vilken dag alla skulle gå genom stan, så jag meddelade att jag var med på det och att det var på lördagen. "Oh, då ska jag kila ner och titta" sa farbrorn...

Jag åkte till området där jag gissade att den andra butiken låg, traskade runt en stund och hittade en second hand butik som hade ett namn som påminde mycket om det som killen givit mig, "jag har väl hört fel" tänkte jag. Butiken hade en salig blandning av allt, men inte något större utbud av läderbyxor så jag gick till den närbelägna baren istället...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken söt farbror.
Och jag vet ju redan att du fann dina byxor till slut. :)

Ponte sa...

Mycket söt farbror...