torsdag 21 augusti 2008

Hångelnatten och efterfesten

När vi kom till sovstället hade kompisen tydligen ringt sin pv och förvarnat att vi skulle vara två, så han hade samlat ihop det som fanns att uppbringa, en matta, ett duntäcke, ett tunt täcke, en filt och några kuddar så vi kunde få dubbelsäng, det var ju hur sött som helst, fast det fungerade inte nått vidare.

För Frisyren skulle (när de båda andra stängt dörren om sig, vi hade ingen dörr till resten av lägenheten), tokhångla i bara herrunderkläderna och efter en lång härlig sådan stund så var det sovdags, han (som är lite dominant sådär) bestämde att jag skulle ligga på luftmadrassen och han på den andra varianten och trots att jag påtalade att det absolut gick att ligga två på madrassen så ville han då absolut inte, så han fick sin vilja igenom. 2 timmar senare vaknade jag av att han var vaken, då hade han ont i ryggen efter att ha legat på parkettgolv med bara en matta och ett lakan på. Skyll dig själv tyckte jag...

Så vi trängde ihop oss på madrassen, han ville ligga innerst så det fick han och vi hade ett täcke över oss och tre på golvet. Några timmars sömn senare vaknade jag, tittade på honom som jag brukar (det gör jag alltid när jag sover med någon, vaknar och ligger en stund och bara tittar på dem), hans ansikte var alldeles för nära för att jag skulle kunna se allt för mycket, men han sov som ett barn trodde jag och strök med två fingrar på hans kind och kysste honom lite försiktigt. Innan jag somnat om vaknade han och undrade om jag kunde ge honom ett av de andra täckena för hade sovit med ryggen/sidan mot ett element och var alldeles randig. Så han fick ett täcke att lägga mellan sig och elementet.

Några timmar senare vaknade vi, gosade rejält, myste, gosade mer, myste lite extra och plötsligt var klockan 8 på kvällen, nåja... Vi tog oss upp, snofsade till oss lite och stack ut igen. Då hade jag inte fått varken kaffe eller mat sedan KFC-besöket ca 22-timmar tidigare och kände mig lite svag. Jag fick mig iallafall en öl, en shot och en kaffe i baren och efter att det så traskade jag åter igen till KFC för att få nått i magen, Frisyren stannade kvar med kompisen.

Det blev mycket hångel i baren när jag var tillbaka, sedan kom frågan "vill du sova med mig inatt igen?" och det ville jag. När baren stängde gick vi vidare, det tog typ en halvtimma att ta oss till andra sidan kvarteret för var tionde meter ville han stanna och hångla, jag är påtok för effektiv för sånt...

På nästa ställe träffade vi på två personer som hälsade på mig och undrade hur läget var och sånt, jag kände igen dem men kunde bara inte placera dem. Typ 2 dagar senare när jag kollade om Snygg-Tennis gjort nått nytt inlägg såg jag hans gamla inlägg om slampighet och tänkte jag har inte slampat mig så mycket sista tiden, bara de där två jag hånglade med i Köpenhamn för några veckor sedan, men vänta nu - Det var ju han! De ena av killarna som hälsade var ju en av dem som hånglade med mig för ett tag sedan. Nåja. Den andra har jag inte kunnat placera än...

Så blev det prideefterfest till klockan halv 4 när vi tog taxi tillbaka till lägenheten, tur jag var med för han visste att han skulle till Amager (den ön där de södra stadsdelarna liksom Dragör och Kastrup ligger), med stockholmsperspektiv är det som att kliva in i en taxi och säga "Hej jag ska till Västerort". Vi redde ut det för jag hade koll på vad gatan bredvid hette. Att man måste vara som en mor för folk ibland!

När vi skulle krypa ner slog det mig att Frisyren inte fått nått att äta överhuvudtaget på 30 timmar, nåja inte mitt problem (trodde jag)...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att du orkar!
Du äter knappt men ändå orkar du med detta vilda leverne.
Hatten av.

Ponte sa...

Nejdå, så länge man har kul orkar man!