torsdag 7 augusti 2008

Pridelördagen - Dag

Avstod från asiaten och hoppade i säng själv istället på fredagskvällen och vaknade rätt så utvilad sisådär 7 timmar senare, spanade återigen lite på asiaterna under frukosten och begav mig ut på stan. Kom på att det inte var någon bra idé att ge mig iväg på någon längre tripp en dag då alla ska ut och kolla på paraden så det fick bli en runda på söder istället.

Bort till Vitabergsparken blev det och på vägen tillbaka när jag som bäst letade efter ett café (det var tunnsått med sådana i det området) började det att regna. Hittade tillslut ett ställe där man kunde sitta utan tak och eftersom de inte lyckades få till det jag ville ha så blev jag bjuden på gratis kaffe medan regnet strilade ner.

På väg tillbaka till hotellet lyckades jag komma över ett paraply och när jag sedan var på väg mot paradtittandet insåg jag att det var mycket gott om tid och fick en öl på ett ställe med ovanligt otrevlig bartender (även med stockholmsmått). Traskade lite långsamt mot Hornsgatan, hittade en busskur att sitta och vänta i för att slippa stå hela tiden. Och då kom han!

En långhårig yngling (med flicka dessvärre) i cool jacka och ett par åtsittande skinnbyxor svarta med bred röd-blå-vit bård på sidan och med snörgylf. Mycket hett, jag fick nästan spontanutlösning där jag satt. Efter en stund kom han traskande tillbaka så jag fick se igen! En sådan / ett par sådana vill jag ha...

Så hörde jag hur ljudet kom närmare, så jag trängde mig fram för att se och ta bilder i regnet, men tyvärr så blev det lite paraplykamp och en massa folk som sprang förbi hela tiden så jag har en bild skymd av paraplyet som haggan bredvid hade och 3 bilder med folk som passerade just som bilden togs. Det tog 2 timmar för alla att gå förbi och det var mycket trist att det regnade just den här dagen.

Efter paraden så traskade jag till en bar men med ett 10-tal personer i toakön (de applåderade när någon kom ut) så bestämde jag mig för att bege mig tillbaka till hotellet för kisspaus. Tillbaka på baren en halvtimma senare så blev det mer öl och mumsig fisk- och skaldjursgryta med aioli (igen) och trevliga öppna människor hade jag omkring mig, så osvenskt...

Men tillslut så blev det återtåg för att göra mig iordning inför kvällens övningar.

Inga kommentarer: