tisdag 26 augusti 2008

Matblogg

När man köper en hel burk surkål och använder det som tilltugg till rostbiff och potatissallad så har man 90% av burken kvar efter 4 sådana måltider, vad ska man hitta på med det? Jo tjeckisk surkålssoppa med bratwurst, så det håller jag på att laga nu, den ska koka i en timma eller nått.

Recept:
Rejält med surkål
Otroligt rejält med paprikapulver
Lite fond
Otroligt rejält med paprikapulver
Lite cayennepeppar
Otroligt rejält med paprikapulver
Riktig bratwurst (inte sådant Scantrams)
Otroligt rejält med paprikapulver
En burk Crème Fraiche
Otroligt rejält med paprikapulver

Den ska koka minst en timma och mängden paprikapulver ska vara så rejäl att soppan blir orange. I min värld blir det hela rätt så mumsigt faktiskt, och lite annorlunda...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jobbet du har på G är kanske som receptskrivare!

Ponte sa...

Det är det faktiskt om än inte matrecept...

Anonym sa...

Kul att höra om nån, mer än jag, som gillar surkål. Vi kanske kan äta ihop nån gång :-) //Per

Ponte sa...

Det får vi göra!

Rexxie sa...

Låter jättesmaskigt, men jag är lite osäker på hur min mage skulle klara av det...

Ponte sa...

Man blir ganska gasig, men det friskar min själ opp...