tisdag 26 juni 2007

St Hans aften

Efter att ha gaggat osammanhängande i 2,5 timma nakna i Vikingens soffa tillsammans med varsin öl som var rätt så ljummen på slutet, släpade vi oss i säng och sov gott i både gaffel och i sked och på alla andra möjliga och omöjliga sätt i knappt 4 timmar innan telefonen ringde. Efter det blev det inget sovande...

Men till slut blev det frukost, tidigt på eftermiddagen och så tog vi bussen tillsammans in till stan, för han skulle iväg och jobba ett par timmar och sedan till födelsedagsfest och jag skulle till en sedan länge planerad St. Hans fest ute på landet.

Efter en puss på metro blev det tåg och buss till middle of nowhere nordvästsjälland. På bussen började det regna, rena monsunen igen, men när jag kom fram så hade det just slutat. Det kom ett par riktigt rejäla skurar också senare på kvällen vilket gjorde att vårt bål som vi skulle bränna (ingen ställde upp på att bli bränd på bålet, så det var utan martyr) inte brann trots 2 liter tändvätska och 3 liter bensin.

Men det blev en riktigt trevlig kväll, god grillning och god hemgjord potatissallad som en "bekanting" lagade, dessutom var ett par bartenders från nått ställe dit jag går ibland där, liksom ett par stammisar från samma ställe och ett heteropar. Pinsamt att man börjar träffa one-night-stands på fester hos andra one-night-stands...

En av stammisarna, en man runt 55 skulle jag tro, tittade på mig och sa "var det inte du som satt och gosade med Vikingen igår kväll", så det var jag ju tvungen att erkänna. Så jag fick veta att Vikingen alltid håller det han lovar, att han alltid är försiktig och gärna erbjuder sig att hjälpa till med allt möjligt. Det senare hade jag ju redan märkt, men det var kul att höra...

Vid 9 var värden så totalpackad att 2 killar fick hjälpa honom uppför trappan och där blev han nerbäddad. Vi andra gick sedan för att bränna bål, och även om vi inte fick fyr på det så blev det riktigt trevligt. Hälften av oss tog sedan bussen och tåget tillbaka till Köpenhamn, men mer om det senare.

6 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Åh! Jag hoppas att jag aldrig kommer bli beskriven på det där sättet som värd! :-O

Ponte sa...

Kim darling - jag är säker på att du är en lovely värd, en värd som inte är av denna värld!!

Anonym sa...

Vikingen verkar vara toppen! :)

Ponte sa...

Japp, lovely, toppen och klämmig!

Anonym sa...

Älskade Ponte, du har väl sex så det räcker???

Ponte sa...

Det är jag inte helt säker på, hur märker man att man har för mycket? Uttorkning kanske??