onsdag 27 juni 2007

En lördagkväll med transport

Hemfärden började som en tävling mot klockan. Lokalbussen gick ju inte sent på kvällen och det skulle ta ca 15 minuter att gå ut till stora vägen för att ta en annan buss. Vi var 4 st som skulle med bussen och vi kom iväg 20 min innan den skulle gå. Men det visade sig att en av oss hade ont i foten.

Så för att skynda på så tog jag och en annan kille täten och höll oss 10 m före den halte och hans kompis. För vi trodde att om vi var en bit före skulle de skynda på lite men om vi var allt för långt före skulle de ta det lugnt. Vi skyndade lite på slutet och när bussen kom 2 min försenad hade den halte och hans kompis 10 meter till hållplatsen så de hann med sista bussen för kvällen.

Den halte var rätt full och berättade en historia om sin tissemand för en kille på tåget som inte verkade värst intresserad av varken historien eller snoppen. Jag lyckades inte riktigt hänga med i storyn, men tissemanden var en ytterst central del i det. Ja se gamla bögar...

Till slut var vi i Köpenhamn, den halte hade ont i foten och skulle bege sig hem, de andra två drog till något ställe där de hoppades hitta ett one-night-stand och jag stack för att träffa Vikingen. De 15 minuterna jag väntade blev helt märkliga.

När jag kom in var det en svensk som frågade om han fick pussa på mig och om jag inte ville följa med honom hem, efter att ha slagit mig loss där hittade jag en plats i baren och den danske farbrorn bredvid började flirta och killen på andra sidan (som är skum big time) berättade att han var kär i en kille på andra sidan baren med slips. Men gå och snacka med honom tyckte jag, nja han visste inte riktigt om han vågade. "Ta chansen"!

Det gjorde han och blev hyfsat avvisad, kom tillbaka och undrade om inte jag kunde offra mig, han ville ju egentligen ha killen med slipsen, men jag var ju inte så dum heller. Tack men NEJ TACK. Hade svårt att få honom att sluta tafsa och hur hade det sätt ut när Vikingen kom...

Nåja, Vikingen dök upp när nissen var på toa, skönt... Så skulle vi ta en drink någonstans och sedan hem bestämde vi eftersom vi båda var rätt trötta, men nästa bar skulle till att stänga när vi dök upp så vi sket i allt och åkte hem istället. Det blev en kul kväll iallafall och jag är nog den ende som smugglat sprit från Sverige till Danmark i modern tid.

3 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Du är nog bra på att smuggla.
Och du måste vara oerhört attraktiv då alla flirtar med och tafsar på dig jämt.

Ponte sa...

Jag fattar det inte, de måste vara fulla och desperata...

Kim da Costa sa...

Tssssssss!