lördag 16 juni 2007

Monsunen

Det blev en trevlig fredag, R:s expojkvän/sambo bor där fortfarande och när vi snackade och drack alkohol skulle han hämta en öl till i kylen och frågar då "vill du ha mer vin älskling, öhhh, R?" Så jag vet inte riktigt. Kvinnor...

Ponte som är invand på Tuborg grön drog ner starköl i samma fart och ett par shots och en vodka med cola där man snålat ordentligt med colan på stället med Arne Jacobsen stolarna och sedan ett par öl till. Det innebar en halvhygglig fylla, så jag skippade nattklubben och tog nattamat på Max istället. Bra val tycker jag idag...

Det ösregnar nått vansinnigt idag, trots vindstilla och paraply så är jag blöt nästan upp till knäna av en runda på stan eftersom syndafloden studsar/skvätter upp från gatan. Fick skaffa mig en jacka med huva så jag inte blir tokblöt under Köpenhamnskvällen, det är för varmt med läderjacka och paraplyet kommer jag bara att lyckas supa bort, så det fick bli en munkjacka istället.

Har nu lyckats kapa kostnaderna för allt Köpenhamnsresande med 16 kr per T/R. 52 resor på ett år blir 832 kronor och det per år inkl ränta så är det en miljon efter typ 750 år eller nått... Tack Skånetrafiken för rabattkortet! Nej nu ska jag piffa till mig, hoppa i ragga-pojkar-stassen, packa mitt survival kit, ta tåget, lösa lite sudoku och hoppas på att få klämma på fina rumpor ikväll! Ha nu en underbar lördagkväll och glöm inte att njuta...

8 kommentarer:

Anonym sa...

haha.. låter som om det kommer bli en ljuvlig kväll.

Ponte sa...

Det får vi hoppas Snygg-Tennis, se nu till att få en helt outstanding afton!

Anonym sa...

Skitbra blogg! Skitbra CPH guide! Trodde jag var den enda som var beroende av att åka över bron... Men går du verkligen aldrig på gayhak i Malmö?

Kim da Costa sa...

Det var ett bra beslut, dear!
Hoppas din lördag blir störtskön.

Anonym sa...

Ligg med många

Ponte sa...

040 - Tack, nix har inte varit på gayhak i malmö någon gång.

Kim darling - Tack, det blev den.

Pierre - det blev inte över dussinet...

Kim da Costa sa...

Väntar på uppdatering...
Men känn ingen press.

Ponte sa...

Levererade just (fast kanske inte det du ville ha) Kim darling