måndag 18 juni 2007

En principfast Viking

Det var ju han som tog i min axel, Vikingen... Så jag flyttade mina grejer, satte mig bredvid honom och njöt av hans sällskap och njöt av att snacka med honom. Han fick mitt nummer och skrev direkt ett SMS som innehåller inte mindre än 5 komplimanger. Det ska jag spara ett tag.

Efter en stund förklarade han att han har som princip att inte mer än krama någon han träffar (den första kvällen) och minst 4 dejter innan det kan bli tal om sex. OK svarade jag, för han var rätt speciell ju. Efter att vi snackat i en halvtimma eller nått frågade han om det var OK att kyssa mig, och jag hade ju inget emot att han bröt mot sina principer. Han är jäkligt bra på att tungkyssas, bara så ni vet...

Efter ett tag kom han på att vi skulle gå vidare till ett party, men när vi kom dit hade insläppet slutat. Så vi bestämde oss för att traska till en typ bar/klubb som är öppen till kl6. På väg dit frågade han vad jag hade för planer för kvällen, så jag förklarade att jag skulle hänga med honom och sedan antingen ta tåget hem eller sova på hans soffa om han tyckte det var en bra idé. Nej sa han, jag tar inte hem någon på en första dejt, inte ens på min soffa. Jag var inte jätteglad över svaret, men det var inte så överraskande. Han var ju riktigt intressant...

När klockan närmade sig 6 och glasen nästan var tomma frågade han om jag fortfarande var intresserad av att sova på hans soffa. Och det var jag, så han tyckte jag skulle följa med. Men jag fick först vänta 10 minuter utanför så han fick röja upp lite. Sedan blev jag erbjuden rödvin, men valde vatten istället. Halvt onykter kl 7 på morgonen efter många öl kvällen och natten innan är inte jag alls intresserad av rödvin iallafall.

Efter en lång stunds hångel i soffan var vi plötsligt nakna båda två och Vikingen tyckte jag skulle dela säng med honom och det klart man ställde upp... Men sex var uteslutet, OK tyckte jag. Efter 4 timmars sömn så var den principen också upphävd, allt utan att jag pressade fram det, jag bara följde med strömmen. Lovely med en principfast man i sängen, en som hånglar som en gud och kysser ännu bättre... Ponte är go å gla idag, det kan jag lova!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas på ytterligare fortsättning ; )

Ponte sa...

Det kommer lite mer imorrn tror jag...

Anonym sa...

Haha! Jag älskar fina sms som man kan läsa hur många gånger som helst!

Ponte sa...

Tennis - Oh ja, har passat på att läsa det minst 4 gånger idag... Lovely!

Kim da Costa sa...

LJUVLIGT!

Ponte sa...

Oh ja, ljuvligt var ordet...

Anonym sa...

Kära Ponte

Trodde du verkligen på de där principerna? :-)