torsdag 14 juni 2007

Fler tomma böcker

Till slut var ju stockholmsstudierna avklarade och inget jobb hade man och studentlägenheten fick man inte behålla. Då började den bistra verkligheten, det tragiska vuxenlivet, det eviga ekorrhjulet, motorvägen till pensionen eller vad man nu kallar det. Så det var bara att göra slag i saken och flytta söderut till Skåne.

Återigen en tom bok, lämnade mitt gamla liv i Stockholm, flydde till södern, men liken i lasten följde ju med och kommer aldrig att försvinna om man inte gör nått åt dem. Men saker och ting tog en helt ny vändning i och med en familjetragedi, som gjorde att jag gjorde mig en utlandsresa för att slippa allt några månader senare, träffade ett flickbarn och på nått sätt kändes det ytterst praktiskt att vara tillsammans med någon, även om det kändes fel.

Så här i efterhand skäms jag för att ha stulit 2 bra år från henne. Vi träffades inte så många gånger eftersom vi bor i olika hörn av Europa, men vi hade rätt trevligt tillsammans, trots att jag visste att jag bara sköt liket framför mig. Till slut för 2 år sedan var hon här och hälsade på ett par veckor och då kände jag inte att jag kunde stjäla mer av hennes tid. Hon blev jätteledsen och jag kunde inte riktigt förklara varför jag inte ville att vi skulle vara tillsammans. What a mess...

Redan när jag flyttade hit började jag att åka till Köpenhamn ibland, bara traska på stan, fönstershoppa, besöka porrbutiker vid Istedgade, dricka öl på någon pub osv. Att våga traska in på gayporrbutik gick faktiskt väldigt bra, trots att jag är en yttest feg person, men att traska till ett homoställe var svårt. Det intressanta är att det ju inte är någon större skillnad egentligen, det var bara på nått sätt ett större steg.

Men vintern för ett och ett halvt år sedan, gick jag gatan upp och ner ett antal gånger och plötsligt var där inte en människa, så Ponte smet snabbt in på Men's bar, beställde en Tuborg och stod i ett halvskumt hörn tidigt på kvällen (vid den tid de knappt har nått folk) och bläddrade i någon gratistidning. Bartendern den första kvällen hade gummishorts, gummi T-shirt och boots, funderade lite över vad det var för ett ställe egentligen.

Åkte hem efter 2 öl, bestämde mig för att återvända en dag, och den dagen kom...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket spännande läsning!

Ponte sa...

Tack Honken, det kommer mer...

Anonym sa...

Åh, Ljuvligt! =)

Kim da Costa sa...

Jag har så mkt att ta igen.
Jädrans uppkoppling. På jobbet hinner jag ju knappt gå på toa.

Ponte sa...

Tack Tennis, gud så orolig jag varit när du skulle på orgie och inte var online förrän sent nästa kväll...

Kim darling, det finns vuxenblöjor

Kim da Costa sa...

Ponte! Jag vet. Men de är för upphetsande för att bära på jobbet.

Ponte sa...

För dig eller för kollegorna??

Kim da Costa sa...

Hahaha. För mig antar jag...
Nu har jag läst inlägget noga. Fint. Inte tänka på att man stjäl någons tid (även om jag ofta tänker i de banorna). Det enda som finns är trots allt nuet. Och i ert "nu" hade ni ju någonting.

Ponte sa...

Hon kunde ha spenderat sin tid med något annat, läsa en god bok kanske... Men hon fick mig att inse att jag behövde bejaka min andra sida också.