måndag 25 juni 2007

Historien om den jordiga kaninen

Jag hörde den första gången för några veckor sedan, och med min humor så går den hem minsann. Däremot har inte alla tyckt den varit värst bra, men smaken är som baken eller hur det nu var.

Det var två familjer som hade hus bredvid varandra, den ena familjen hade en stor hund och den andra familjen hade en kanin i bur ute på tomten.

Familjen med kaninen åkte bort och skulle vara borta några dagar. En av dagarna försvann hunden, men efter ett tag dök han upp igen, med en jordig död kanin i munnen. Hur skulle man nu berätta för den andra familjen att hunden tagit livet av deras kanin?

Jo de tvättade det jordiga kaninliket, torkade den, smög sig in i grannens trädgård och satte tillbaka den döda kaninen i buren.

Dagen efter kom grannarna hem och efter ett tag kom grannpappan över och berättade att det var något mycket märkligt som hänt med kaninen. Pappan i familjen med hund höll god min och frågade vad som hänt med kaninen och fick då till svar att dagen innan de åkt bort, så hade kaninen dött, så de hade begravt honom i trädgården och nu satt den plötsligt ren och fin i buren.

Tänk om familjen med hund hade köpt en ny levande kanin och satt i buren, det hade varit extra spooky

3 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Naaaaw!
En så sorglig berättelse blev småfin ändå. :)

Ponte sa...

Jag tyckte den var rätt rolig på nått sätt... Men så är jag lite lätt vrickad också

Anonym sa...

Hahaha ja men den har jag hört förut, den e bra :)