tisdag 19 juni 2007

Mer om Vikingen

När vi klivit upp på söndagen fixade han en enkel frukost, bad om ursäkt för det eftersom han inte planerat att ha någon extra att göda på söndagsmorgonen. Redan en rätt kort stund efter att vi träffats så frågade han mig om mat, han är tydligen intresserad av mat, vilket passar mig utmärkt.

Min egen matlagning är typ labil, jag har en hög högsta nivå och en låg lägsta nivå. Detta eftersom jag inte använder kokböcker utan hittar på recepten allt eftersom. Gryta med citrongräs, kräftstjärtar och annat smått och gott var nått av det godaste min polare hade ätit sa han, medan en annan gång konstaterade han att "tack, men ska vi traska till sibylla och köpa en varsin tunnbrödsrulle istället?"

Han har lite excentriska vanor måste jag säga, rostade mackor med ett rejält lager stark senap och ett par skivor ost, och efter frukosten tände han en pipa, lutade sig tillbaka i soffan och med det utseendet, de kakhi-shortsen och tillbakalutad med rak rygg i soffan var det bara safari-hjälmen som fattades för att se ut om den engelske Vice-Kungen av Indiens son. Jag kunde inte annat än le åt den synen, obetalbar... Excentriska människor är bra människor eller?

Men tillslut så skulle han iväg och jobba, så vi åkte buss tillsammans, och testade puss på buss. Skönt med någon som inte skäms för sin läggning, tidigare dejter har haft sådana tendenser, dvs stor försiktighet med sådant utanför homo-kvarteren. Vikingen är kanske lite väl oförsiktig istället, men jag antar att det inte är så stor risk att bli nerslagen på en fullsatt buss en söndageftermiddag.

Nu ska vi bara synka våra kalendrar så vi kan pressa in en andra-dejt, midsommar på fredag och St Hans på lördag komplicerar till det hela lite, men sånt är till för att lösa.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar att hångla på tunnelbanestationer! Gud vad folk blir fascinerade... man undrar ju egentligen hur LITE dom har varit med om egentligen.

Ponte sa...

Tennis - jag tror det är för att de inte kan förså hur den andra lyckats få ett snyggo som dej att hångla med. Dessutom tittar de mindre om du inte sliter av kläderna på den andre, naken rumpa skapar fortfarande viss uppmärksamhet Snygg-Tennis...

Kim da Costa sa...

Underbart.
Vackert.
Lycka!

Ponte sa...

Tack Kim darling, och sätter man dem i annan ordning,

U nderbart
L ycka
V ackert

blir det ULV i fårakläder...

Kim da Costa sa...

Du tänker då på allt!
:D

Ponte sa...

Någon måste göra det också!

Anonym sa...

Åh, vad spännande! Du måste hålla oss uppdaterade. :)

Ponte sa...

Oh ja honken-hjärtat, var så säker...