måndag 25 juni 2007

En midsommardejt

Så det blev en tur till Köpenhamn på fredag eftermiddag för att träffa Vikingen och dejta honom lite. Han har så svårt för att sitta stilla, eller stå stilla för den delen, när det är musik i närheten, spelar ingen roll vilken sort det är så måste han liksom delta i det. Det är sååååå charmigt tycker jag...

Så först blev det ett par öl, han var försenad vilket jag inte tog som ett bra omen, men han SMSade 2 min efter den tid vi sagt och meddelade att han missat bussen och skulle bli en kvart sen, så det gjorde inte så mycket. Sedan traskade vi vidare och åt en fantastisk middag på Jailhouse, en himmelsk löksoppa med timjan till förrätt, en riktigt god varmrätt och en underbar ananas- och cocoskaka till efterrätt. Jag som normalt inte är så glad för cocos tyckte den var underbar. Men den löksoppan...

Sedan gick vi vidare och fick en öl på nästa ställe, och sedan lesbisk bar som var jättetrevligt, eftersom jag faktiskt aldrig direkt snackat med en lesbisk (vad jag vet) i hela mitt liv. Nu träffade vi två, han tog hand om den jättetrevliga, nyutkomna som log med ögonen, det bara strålade om henne och jag snackade med tjejen som ville ha henne i säng. Nåja... Jag har inte någon rätt att moralisera över nått och kommer inte att göra det heller, jag bara tyckte lite synd om hon som just kommit ut.

Sedan blev det dansställe och vi dansade vild pardans Vikingen och jag, ett under att ingen kom till skada där inne... Men skoj var det. Lesbiskorna följde med dit, men jag tror de blev lite oroliga när vi satte igång och dansade, de såg helt förskräckta ut... Inte så konstigt.

När vi skulle hem blev jag så rädd. I Danmark har man egenheten att man har en cykelbana mellan körbanan och trottoaren, det innebär att busshållplatsen är på trottoaren, men bussen stannar på körbanan som ligger på andra sidan cykelbanan. Så vi kollade busstiden och Vikingen tog ett steg ut i cykelbanan som var skymd av ett vindskydd, en meter framför en cykeltaxi som han blev rejält påkörd av. Jag såg att han klev ut och jag såg cykeltaxin och tänkte, det här går inte bra, men han blev ju påkörd innan jag ens hann öppna munnen.

Det blev bara ett rejält skrubbsår och ett ännu rejälare blåmärke på knät, samt att han hade rätt ont i knät nästa morgon. Sedan tog vi nattbussen, traskade i 20 minuter sjungandes på en dansk scout-ramsa:
"Venstre fod er meget go’ Den hopper og danser i støvler og sko,
Men hvad med den højre, den højre, den højre kan danse hopsasa"

Vad gör man när man kommer hem till lägenheten onyktra vid 4-snåret? Självklart mer öl, och en trevlig osammanhängande stund i soffan, typ 2,5 timma och sedan i säng för att sova i sked. Det var en ytterst trevlig midsommarafton, den bästa någonsin tror jag... Och den följdes ju av en midsommardag

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som en bra midsommar måste jag säga. Trots dramatiken.

Ponte sa...

Bättre än gardenparty i en trädgård tillsammans med 30-40 mm regn...

Anonym sa...

ååhh vad fiiiiiint! Det är ju som en film ju!

Ponte sa...

Tennis - ser du sådana filmer, jag som trodde du var en fin pöjk...