söndag 3 juni 2007

Inlägg nummer 200 - om fotboll

Planen var ju att gå till Masken och se fotboll kl 8, så jag ber tusen gånger om ursäkt till alla som väntade och letade efter någon som såg ut som en tönt, för jag lyckades inte dyka upp av lite olika orsaker...

Men jag såg slutet på matchen på en liten skärm rätt långt bort, så jag har berättat för alla inatt som ville veta att målvakten ilsknade till och slog efter domaren. Pinsamt att jag drog slutledningen att det var målisen, för spelaren som räddade domaren från en rejäl smäll tog ju liksom killen åt sidan och snackade med honom verkade det som och eftersom jag missade situationen, men fick se den i repris 30 gånger från olika vinklar med eller utan upptakt, samt utan ljud, så minst 10 danskar trodde idag när de vaknade att målisen är en osportslig skithög. Mitt fel, mea culpa...

Men för att få lite perspektiv så var det 12 personer som trampades till döds igår på en fotbollsmatch i Zambia när panik utbröt i publiken som skulle lämna arenan.

Så slutar inlägg nummer 200, frågan är vilket inlägg som varit sämst och vilket som varit bäst...

6 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Ja, där ser man! Fotboll ÄR elände från början till slut!

Ponte sa...

Nejdå, en del fotbollsspelare hade man ju kunnat dela säng med...

Anonym sa...

Är säkert på att du ser 1000 gånger bättre ut än någon fotbollsspelare! Dom är äckliga.

Anonym sa...

Portugal har mååånga fina spelare;)

Ponte sa...

Tennis - Tack, du har helt rätt, annat är det med posha bloggkändisar som dig. Du kan inte fixa fram en idolbild i A3-format?

Henke - Oh ja, CR är lite mumsig eller?

Anonym sa...

oh ja enda anledningen till att jag satt fastklistrad famför burken em 2004:)) och så några till som jag inte vet namnet på :/