söndag 17 juni 2007

Monsunen del 2

När jag skulle åka hem från Köpenhamn ikväll hade det börjat regna lite när jag kom till stationen, 2 minuter senare kom monsunen, det lät som om det stod en skördetröska på taket och ett av stuprören (som var lite smalare nertill) hade en spricka där det stod som en fontän 25 cm rakt upp.

Över perrongerna är det ett tak som är omväxlande plåt och plast och när mitt tåg som in lystes hela spårområdet upp och första tanken var "nerfallande kontaktledning", en tiondels sekund senare kom åskmullret så kraftigt att man kände vibrationerna i marken. Tippar på att blixten slog ner i stationens åskledare eller nått, har aldrig varit med om att det blixtrar och smäller samtidigt med den styrkan.

Varför jag åkte hem söndag kväll kan man ju undra, men jag är iallafall stolt över mitt nya sugmärke på halsen, lovely!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bara på halsen???

Ponte sa...

Oja, jag är på tok för blyg för att få sugmärken på andra ställen...