fredag 20 juli 2007

Snart helg igen!

Idag har det banne mig varit full rulle på jobbet, så jag har egentligen inte tid att blogga just nu, men jag skjuter upp de tråkigaste uppgifterna till på måndag... Fast i mitt österländska horoskop står att jag inte ska skjuta upp saker.

I mitt vanliga däremot står: "Någon på en annan ort förekommer nu ofta i dina tankar och du tycks snart få tillfälle att besöka personen i fråga." Handlar det om kvällens dejt med Vikingen eller att jag om 2 veckor får träffa en massa homosar på prajd och kanske tillochmed någon bloggare...

Ikväll blir det Köpenhamn och Vikingen iallafall, vi har planerat dvdkväll, vi får väl se om vi kan slita oss från alla barer efter bara 2 öl, men men. Har packat ner "shortbus" i väskan, den har legat hemma och skräpat ett tag och jag har liksom aldrig kommit mig för att se den, så då kan vi ju se den tillsammans, kanske ger den lite inspiration, vem vet...

Vikingen har skrivit massor av riktigt lovely SMS den här veckan och jag kan inte få till nått i närheten av lika lovely (på danska), mitt ordförråd räcker liksom inte till. Det är nackdelen med att dejta på danska... Är det någon av er läsare som ska prajda i Köpenhamn 23-25 augusti?

5 kommentarer:

Anonym sa...

En vacker dag ska jag prajda i Köpenhamn, men det blir nog inte i år.

Njut nu av dina fina SMS och av herr Viking.

Ponte sa...

Tack Kim darling, det ska jag minsann...

Anonym sa...

Men om Vikingen skriver till dig på danska och du blir helt salig så borde väl det motsatta gälla, d.v.s. han tycker det är jättegulligt om du skriver till honom på svenska. Sedan kan säkert en viss begreppsförvirring uppstå med "rolig" och "artig" och liknande ord som heter samma men har olika betydelse, men sådant har du säkert full koll på och undviker! :-)

Ha en skön DVD-helg!

Hälsar en pruttfull Big Mummy!

Anonym sa...

PS: Om Pierre läser detta så hade jag luktat lite på korken på ett fint årgångsvin!

Ponte sa...

Big Mummy! Jag har kommit på att jag ska lära mig danska, det är bra att kunna och det funkar bättre och bättre tycker jag... Men bollar och pikar ska man hålla sig ifrån, det kan bli konstiga missförstånd då :) Pierre läser inte sådant, han är allt för pryd.