tisdag 3 juli 2007

Jeansångest

Det var rea, så jag tänkte kika in i J&J butiken igår för att testa jeans. Efter 1 timma hade jag testat så gott som alla modeller och jag hade en riktig favorit. Den var perfekt i blå, men det fanns inte rätt storlek, den grå fanns i rätt storlek, men jag vill ha blå jeans, gärna mörkblå, alla andra färger går fetbort för mig. Vita kan gå, men jag kommer ha choklad eller rött vin på dem första gången jag använder dem.

Jag hade ett par vita jeans en gång, såg ett par läckra Levi's som jag ville ha och hade bestämt mig för att satsa 3 månaders klädbudget som student på att köpa dem. De fanns inte i rätt stortlek, så jag köpte ett annat billigt par och fick rött vin över dem veckan därpå. Så jag vill ha mörkblå, det fungerar alltid...

Vissa killar är så megahotta i jeans, men jag kan inte hitta nått som passar min kropp, typ stuprörsjeans ser konstiga ut i midjan, "arbetsbyxetypen" är obekväma och passar inte min stil, bootcut blir konstiga på min rumpa (läs brist på rumpa). Jag är ju mager om bena, likaså om armar och hals...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns inget sexigare än ett par slitna, välsittande blå jeans.

Anonym sa...

bootcut passar ingen 2007, inte arbetarbyxa heller! Vanliga tycker jag låter alldeles utmärkt i år =)

Ponte sa...

Kim darling - du har så rätt, synd att mina bara slits till hål under skrevet...

Tennis - Jag får ta en tur på andra ställen imorgon antar jag...

Anonym sa...

Samma här!
Ekivok bild:
http://i132.photobucket.com/albums/q12/monablomma/Kim/skrev05.jpg?t=1183532242

Anonym sa...

http://i132.photobucket.com/albums/q12/
monablomma/Kim/skrev05.jpg
?t=1183532242

Så här ska det vara.

Ponte sa...

Kim darling - haha, i stort sätt så, fast inte lika XXX kanske. Men det fungerar bättre nu när jag inte har skärp så ofta.

Anonym sa...

Håller med Tennis. Vanliga låter toppen! :-)

Ponte sa...

Då får det bli det, så jag är snygg till prajden...