måndag 30 juli 2007

Happy hour öl med H

Och när solen hade väckt oss på lördagsmorgonen kunde jag inte somna om, vilken Vikingen gjorde, så jag försökte smyga ut i i köket och laga frukost till honom, men han vaknade naturligtvis när jag öppnade dörren från sovrummet... Det blev det lång lång lång frukost som inkluderade 2 liter kaffe och efter det en liten Vana Tallinn (någon estnisk typ likör) och ett par glas vin och sedan skulle vi träffa kompis H kl 5.

Vikingen skulle nämligen ha jobbat på lördagskvällen (kl 6), därav den tidiga barrundan, men han lyckades byta till slut. Det innebär att stackaren ska jobba 11-24 tre dagar den här veckan och dessutom lördag och söndag. Poor thing...

Det blev en trevlig kväll, var lite orolig för kompis H eftersom han kan vara lite speciell ibland, men han var på obittert humör och efter ett antal happy hour öl så var vi alla på riktigt bra humör minsann. Kompis H gjorde klart för Vikingen att om han inte var snäll mot mig så skulle han få H på halsen...

Och efter ett par ställen till, där jag givetvis träffade på S, så blev det en medister vid en korvkiosk och sedan hemgång redan vid 11-tiden på kvällen. Och sedan 2 avsnitt av fragglarna när vi kom hem och sedan gick jag och lade mig när Vikingen skulle se avsnitt nummer 3. Han kom efter 3 minuter senare...

Och by the way så har Ingmar Bergman kilat vidare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Obittert humör gillar vi! :)

Anonym sa...

"Kilat vidare".. hahaha! =) Åh, den där skall få med mig också att göra om han är taskig mot dej! Btw, så fick jag en stavmixer av min faster i present.. inköpt på "elshoppen"..

Kim da Costa sa...

Du lever ett så flott liv!

Ponte sa...

Honken - visst är det bara lovely med obittra människor

Tennis - Dig kan man lita på! Vilken färg var det på staven?

Kim - Det vet jag inte, men om du säger det så tror jag på dig!