söndag 1 juli 2007

Om annorlunda kärlek

I lördagens Expressen kan man läsa om annorlunda kärlek bland djuren.

Först är det en svan som förälskat sig i en trampbåt som ser ut som en svan. Svanar är ju monogama livet ut, så förälskelsen har nu varat i 2 somrar. Sött tycker jag.

Sedan är det homopingviner på Zoo i Bremen, 3 av de 5 paren är homo, så det har nu skickats ner 4 svenska pingvinhonor, men det går tydligen trögt, har man fått smak för män så, ja ni vet...

Och till slut homo-flamingoparet Carlos och Fernando på ett Zoo i England som nu har tagit hand om ett ägg (antar att honan kilat vidare eller nått), så de ska nu bli surrogatföräldrar, kul för dem!

Dessutom ett sto, en blandning mellan häst och zebra som söker mannen i sitt liv, tidningen spekulerar i en stilig zebra kille eller en muskulös italiensk hingst. Själv vet jag vem av de 2 jag skulle välja, men det är ju jag det...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är klart att Carlos och Fernando är fjollor! Flamingos ju!
:D:D:D

Ponte sa...

De är nog ena riktiga hunkar tror jag...