måndag 2 juli 2007

Kris!!

Igår kom jag på att det är 4 veckor till prajd. Fram till dess måste jag förflytta ett par kilo från magen till axelpartiet. Hur ska lata jag klara det? Hmmm, potatis, pasta och ris byts nu ut mot grönsallad på alla måltider, det innebär också att jag måste fixa matlåda framöver... Nåja, det löser sig kanske.

Samma dietvariant fick mig att gå ner 4 kilo förra hösten, så vi får se om det funkar. Nej, nu ska jag ta en glass innan mitt nya liv börjar kl 17.00 ikväll. Sallad med mozzarella och kokt ägg blir det idag och igår blev det en föraning av vad som komma skall, tonfisk blandat med lättmajo och rödlök, samt en smarrig sallad med massor av paprika...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men blir du mätt?
Jag hatar att inte bli mätt.
Då blir jag grinig.
Och det slutar med att jag går och köper chips.

Ponte sa...

Det är bara bra att inte vara mätt, men hungerkänslor är något jag inte klarar dock. Så vi får se hur det går, men idag fungerar dieten inte till lunch, för den står kvar hemma i kylen...

Anonym sa...

Låter gott. Jag ska också ta mig i kragen!

Ponte sa...

Honken - Du får hålla dig till uteslutande lösgodis...