måndag 16 juli 2007

Natt mot lördag i en taxi i storstadsdjungeln

Det blev som sagt taxi hem i fredags, chauffören var från Pakistan och Vikingen krävde pakistansk musik, vilket vi fick så det dånade ut genom ett öppet fönster, inte min favvomusik kanske, men det funkade kl 4 på morgonen i full fart genom Köpenhamns halvöde gator...

Jag vet inte om det fortfarande gäller, men tidigare kunde man beställa taxi med en infödd dansk chaufför genom att säga att man har hund med. Danskar är lite racistiskt lagda generellt (som bekant) och det verkar som om bögar med utomnordiskt/engelskt/tyskt ursprung har rätt svårt på köttmarknaden. Trist tycker jag, variation är bara helt lovely...

När vi kom hem var det rätt mörkt ute, så vi tände ljus gosade lite och efter 15 min somnade Vikingen med sitt huvud på min mage och några minuter senare hade Ponte också somnat... 1,5 timma senare vaknade jag och insåg att 2 av ljusen brunnit ner, tur det var en järnstake. Vikingen var mycket svårväckt, helfull efter 1,5 timmas sömn...

Och som vanligt vaknade vi av att solen sken rakt i ansiktet, lovely att kunna sova och sola samtidigt. Måste övertyga honom om värdet av att ha något mörkläggande i sovrummet. Men det var härligt att få sova i sked igen, mysigt, gosigt och härligt... Och efter rejält med kaffe, frukost och musik var det dags att ge sig hemåt för Vikingen skulle jobba kväll.

5 kommentarer:

Kim da Costa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Rassar har vi inte mycket för.
Dessutom ömmar våra hjärtan alltid lite extra för heta blattar.

Ponte sa...

Oh ja Kim darling, tänk att smeka en len olivfärgad (eller mörkare) naken mansrumpa...

Anonym sa...

Jag är inte så mkt för rövar. Är mer en kukkille.
Bara så du vet.

Ponte sa...

Kim darling - En len olivfärgad (eller mörkare) rakad naken manspung, kan det vara nått??