fredag 6 juli 2007

Pinsam skedsovning

I förra inlägget blev det kommentarer om skedsovning och då kom jag på en rolig episod som hände i höstas någon gång. Slamp-Ponte hade följt med någon hem, en kändis i Köpenhamns homomiljö faktiskt, och på natten blev det skedsovning.

Jag hade min arm under hans kropp, somnade så, vaknade 5-6 timmar senare och då var armen kall och domnad eftersom den haft blodstopp i ett antal timmar. Eftersom vi låg 2 i en enkelsäng så var det inte möjlighet att ändra så mycket, men jag tänkte att det nog var en bra idé att flytta på armen. Gjorde det med hjälp av vänstern och tappade högerarmen med tillhörande hand i ansiktet på den stackars sovande killen. Gud så pinsamt...

Men han hälsar när man springer på honom iallafall, det är det verkligen inte alla som gör.

4 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA! Så har jag också gjort!! Var övertygad om att människan skulle svimma!

Ponte sa...

Tennis - Tack, jag trodde det bara var jag som var så klantig och pinsam... Jag var lite orolig att han skulle få ett blått öga men det gick bra som tur var.

Anonym sa...

DRAMA!
Inte ens att sova sked är safe...

Ponte sa...

Nej, plötsligt blir man våldsamt attackerad av en kall "död" hand!