torsdag 12 juli 2007

Outad på jobbet

I tisdags blev jag outad på jobbet, vilket jag inte var ett dugg glad för. Jag har berättat själv för de flesta (vi är bara knappt 15), men jag blev helt ställd när vi fikade och någon som just kommit tillbaka från semester sa, "men Ponte, du skulle ha följt med oss till Oslo för 10 dagar sedan för det var Prajdfestival när vi var där".

Det hade inte våra 3 sommarjobbare med att göra och Ponte visste inte vad han skulle säga, och det är inte ofta... Rodnade gjorde jag också, usch. Hon har gjort nått liknande en gång förut, men då var det bara folk som visste, och då spelade det ingen roll, men för mig känns det som om det är min privata ensak och inte någon annans.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Äsch, ta en kaka till och var glad över att du slipper sitta och dra anekdoter om din hustru Gertrud.

Tänk så härligt att ditt liv kan bringa lite skvaller. Det är ju underbart.

Rexxie sa...

Jag är i och för sig inte riktigt rätt person att uttala mig, men gick världen under för att de 3 sommarjobbarna fick lite extrainformation om dig? Har de slutat prata med dig? Kastar de sten när du går förbi?

För övrigt: blir inte det lite orimligt för dina "vetande" arbetskamrater att sitta och hålla reda på vem som vet och vem som inte vet? Ena fikarasten så kan de prata, men nästa fikarast så vill du att de inte skall göra det?!

Percy Barnevik har faktiskt sagt en ganska smart sak, nämligen att man "inte kan vara halvgravid", och jag tycker att det gäller i det här fallet med. Man kan inte vara halv-outad, och räkna med att de som vet skall hålla käft emellanåt.

Anonym sa...

Hahaha.
"Kastar de sten när du går förbi?"

JA, GÖR DE DET?

Ponte sa...

Kim - Jag får dra anekdoter om min blivande man/hustru/? Vikingen istället.

Rexxie - Du har helt rätt, men jag är lite blyg och tycker att folk inte har med det att göra. Men det är ju jag det. Så nu ska jag berätta om Vikingens excentriska frukostvanor vid lunchen!

Ponte sa...

Kim darling - Nix, men en hålslagare kom flygande... INTE! Nej alla är snälla, men på nått sätt känns det som om de inte har med det att göra, sedan är det mitt inbygda behov av att chockera och liksom bara visa upp Vikingen någon dag. "Det här är Vikingen, min pojkvän"...
På samma sätt som jag ska outa mig själv som bloggare en dag.

Anonym sa...

Åh, jag hade också rodnat!

Rexxie sa...

Usch, jag är en hemsk person, för det första jag tänkte på när jag läste "vikingens excentriska frukostvanor" var "snaska kotte"....

(och just det kanske du i så fall skall undvika att berätta om vid fikarasterna)

Rexxie sa...

Åhhh, jag såg just på din MapLoco att du har en läsare i Villingsberg (typ 9 kilometer från mig)...

Måste nog skaffa en MapLoco själv så att jag får reda på varifrån mina 3 läsare kommer :-)

Ponte sa...

Honken - tomatröd är inte toksexigt...

Rexxie 1 - Det var inte riktigt det jag menade även om det inte kan uteslutas... Rejält med protein och spårämnen i efterrätten :S

Rexxie 2 - i Villingsberg finns det säkert någon villing som är villig

Anonym sa...

Egentligen skulle jag önska att folk outade mig oftare, så slapp jag göra det själv. Det är som med det mesta - obehagligt i början, sedan ganska vardagligt.
Så länge det inte är på ett möte med superkatolska Ku Klux Klan-ledare i Vatikanen, då skulle jag skruva på mig också...