onsdag 11 juli 2007

Dåligt samvete

Usch och fy på mig, jag är en dålig människa och borde ställas vid skampålen, en stund iallafall... I måndags kväll SMS:ade Vikingen och jag glömde att svara innan jag hoppade i säng och igår på förmiddagen tänkte jag inte på det och när jag väl kom på det efter lunch någon gång så var batteriet slut.

Efter jobbet skulle jag träffa en ex-kollega, som jag tog ett par öl och middag tillsammans med och när jag kom hem satte jag telefonen på laddning och bänkade mig framför datorn.
Vikingen hade först skrivit kl 6 att han tagit ledigt på lördag kväll så vi har hela helgen på oss att dejta,
sedan skriver han kl 7 typ Hallå varför svarar du inte har jag sagt nått dumt
och kl halv 9 skriver han att han hoppas att jag inte dumpat honom

Kl 10 ser jag att jag fått meddelandena och svär över min egen dumhet hur jag kunde vara så korkad att jag inte svarade på måndags-SMS:et. Så jag svarade och skrev som det var, men det är ju en sådan ursäkt folk tar till ibland vet jag... Det finns folk som väldigt ofta har inget batteri i mobilen.

Men jag svarar och blir efter en stund ursäktad, men min klantighet kunde ha ställt till med nått ytterst tråkigt, för Vikingen är kul att dejta, han har humor och är kul att pussa på... Som tur var verkar det ha löst sig. Usch Ponte!!

6 kommentarer:

Rexxie sa...

Shame on you!

Skall jag vara ärlig? Min mobil har aldrig varit utan batteri, och den har inte varit avslagen de senaste 5-6 åren heller (mer än de 3-4 gångerna jag har flyttat över SIM-kortet till en ny telefon)...

Det är ju bara lite tråkigt att det aldrig är någon som ringer på den, och ingen som SMS'ar...

Anonym sa...

Sådant händer. Dock är det bedrövligt tradigt att vara den som tror sig ha blivit dumpad.
Fy fuck, Ponte! Nu tar du dig i kragen.
Mitt batteri har heller aldrig tagit slut. Och det finns alltid en telefon att låna.

Anonym sa...

Klart det kommer gå bra! Nästan lite charmigt ju =) Very Susan i desperate housewives.

Ponte sa...

Rexxie darling och Kim darling - jag glömmer att ladda min ibland, så en gång varannan månad eller nått så är den tom. Men jag skäms...

Tennis - charmigt vet jag inte, men det löste sig iallafall.

Nu ska jag go natt SMS:a Vikingen

Anonym sa...

Naaaaw. Jag fick också ett godnatt-SMS. :)

Ponte sa...

Inte från mig hoppas jag, för då är det någon annan som blev utan...