måndag 15 juni 2009

Regnkväll och betonglebbar

På torsdagen blev det två rostade mackor och 4 muggar kaffe till frukost fram på tidaigare eftermiddagen och jag funderade återigen på att bastuklubben kunde vara ett bra alternativ, har hört att det brukar kunna vara spännande när folk kommer från jobbet. Men utanför ösregnade det, så jag tänkte att jag skulle vänta på bättre väder. Efter 3 timmars snackande med den äldre mannen var det fortfarande inte någon bättring i sikte och då kom jag på att jag ju har ett paraply i väskan.

Så jag begav mig mot Köpenhamn och på busshållplatsen stod en kille som jag känner igen från olika barer, ingen jag någonsin snackat med, men vilken läcker bakdel han har. Fick titta på den under nästan hela bussresan dessutom...

När jag kom fram blev det McDonalds och efter det begav jag mig till kvällens första bar, det blev alltså ingen bastuklubb heller den här gången. På vägen gick jag bakom två kvinnor som plötsligt tvärstannade vid en korsning, vände sig om och undrade om det var här den lesbiska baren låg. Jag visade dem, man är ju lite skraj för osedvanligt fula manhaftiga betonglebbar från Jylland...

Träffade Lammis och han som daskade lemmen i bardisken sist jag hade maratonhelg, de hade nått på gång. Givetvis visades lemmen upp (som vanligt) och jag blev informerad om Björnhelgen som baren anordnade, komplett med chips och darkroom... Björnar är väl inte riktigt mig grej, men bestämde mig för att titta in om jag var där.

Sedan blev jag kvar i den baren till de stängde, jag kände nämligen inte nått större behov av att ge mig ut i ösregnet i onödan. Problemet är bara att barstolarna har stenhård träsits och efter 4-5 timmar i baren kvällen innan och 6 timmar under torsdagen så har man jädrar i mig ont i skinkorna.

Inca-killen var där med sin kompis och när en osedvanligt osnygg man i 40-årsåldern traskade på herrarnas följde han efter, kom tillbaka efter någon minut för att besöka kondomskålen och återvände till toan. De dök upp 15 minuter senare. Incan och hans kompis snackade tydligen igenom det på spanska och efter ett tag när mannen traskade på herrarnas igen så följde incans kompis efter och kom tillbaka 15 minuter senare. Så det kan gå...

Efter stängningsdags blev det så en tur till Dansbaren, men där var det rätt trist, plåstret från helvetet försökte ragga upp någon, så jag tänkte att jag lika gärna kunde gå någon annanstans, så det fick bli nattklubben, det skulle visa sig vara ett bra val...

2 kommentarer:

Kim M sa...

Jag skulle gärna se grabben som daskade lemmen i bardisken.

Ponte sa...

Det tycker jag du ska