fredag 5 juni 2009

Shots igen

Istället för hetero-retero festen traskade jag till en bar, men det var riktigt tråkigt där, så jag fortsatte till Dansbaren. Stället hade planerat för att det inte var en vanlig söndag utan dag före helgdag och hade därför betjäning som på fredagar och det gick halvsmidigt att få nått att dricka. Såg Vikingen och två plåster som hängde i baren, men upptäckte att den äldre mannen också var där, så jag tog sällskap med honom.

Det blev ganska trevligt, han hade några vänner med sig varav den ena mycket blyg och blev generad så snart någon kom in på ämnet lättklädd, men han hittade ett ragg... Träffade också på killarna jag hängt med kvällen innan, de var givetvis bekantingar till den äldre mannen.

När stället började avfolkas traskade vi vidare till nattklubben och där körde man med söndagsbetjäning. När en bartender ska serva 100 personer så blir det långa väntetider. Turligt nog var det han som ofta står i garderoben som jobbade, så jag fick lite förtur. Den äldre mannen mötte en kompis som han spelade tärning med och jag matades med shots igen (den av dem som förlorade köpte shots och jag fick trots att jag inte var med och Nej var inte acceptabelt).

Vi träffade någon trevlig kille från Jylland, han var osedvanligt osnygg, men det kan han ju inte hjälpa. Till slut när de skulle till att stänga skyllde jag på mitt tåg, tackade för mig och gav mig av innan det blev några diskussioner om att följa med någon hem.

Medan jag väntade på stationen var det en mycket het man som vankade av och an, men han skulle dessvärre inte med mitt tåg. Orkade inte vänta på nästa och spana på honom under tiden. Var hemma vid 10-snåret och sov gott i måndags...

2 kommentarer:

Kim M sa...

Han vankade av och an för att han ville visa upp sig för dig.

Ponte sa...

Så var det kanske, att jag inte tänkt på det